Ett tips i antiproduktivitet
Jag har tänkt att jag ska börja hänga här igen. 
Men så brukar det stå på bloggar som sedan dör ut så ta mig inte på allvar, 
jag ska göra ett ärligt försök i tystnad. 
 
Påtal om saker som planeras men sedan inte efterföljs så har jag ett tips.
Ni kan se det som själva anti-tipset för en produktiv kväll. 
 
Igår hade jag en intensiv dag med barn, mina egna och andras. Mycket kan sägas om barn men att de är bra på lugna aktiviteter är inte en av dom sakerna. Så jag blev helt slut. Åt kötthamburgare till middag och ifrågasätter idag hela köttkonsumtionen (är inte att vara kött-mätt en av de värre mättnadskänslorna?) Ni kanske ifrågasätter varför jag nödvändigtvis behövde äta TVÅ hamburgare och då får jag villigt erkänna att ni inte verkar ha koll på njutning. 
 
Iallafall skulle jag skriva på mitt bokmanus efter nattningen, satte på datorn och öppnade dokumentet. Skrev titeln på kapitlet. Sen la jag mig på soffan, fortfarande med datorn uppslagen vid andra änden av soffan. Tänkte att jag skulle titta på ett avsnitt av något på Netflix innan jag fortsatte.
 
Nu till tipset: Sista säsongen av New girl är bara åtta avsnitt lång. Man kan se hela i ett svep och bara få en eller två frågor från Netflix om man "Fortfarande tittar"